قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ

افراد ناشنوا چطور فکر می کنند؟ - آموزشگاه استثنایی شهید باهنر زابل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://deafschool.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

64

حتما می دانید هنگامی که انسان فکر می کند ، با استفاده از زبان مادری و با ” صدای درونی ” با خود سخن می گوید. این موضوع در مورد افراد ناشنوا متفاوت است و حتی در میان ناشنوایان بستگی به درجه ناشنوایی فرد دارد.

جالب است بدانید کسانی که به صورت مادرزادی  ، ناشنوا به دنیا می آیند و برای ارتباط داشتن با انسان های دیگر از زبان اشاره استفاده می کنند ، هنگام فکر کردن از زبان اشاره استفاده نمی کنند !

deaf-sign-language

موضوع شگفت انگیز دیگر در مورد ناشنوایانی است که علی رغم ناشنوایی شان یاد می گیرند به صورت  آوا یی سخن بگویند . این افراد هنگام فکر کردن نه تنها از زبان اشاره ، بلکه از زبان آوایی که فرا گرفتند استفاده می کنند زیرا ذهن آنها با زبان آوایی آشنا است . 

 images

اما به طور کلی اکثر ناشنوایان با زبان اشاره فکر می کنند. درست شبیه “صدای درونی ” که هنگام فکر کردن به کمک افراد شنوا می آید و انسان با زبان مادری صدای خود را در ذهنش می شنود ، افراد ناشنوا هنگام فکر کردن خود را در حال گفتگو با زبان اشاره تصور می کنند.

موضوع در مورد افراد کم شنوا یا افرادی که با دستگاه می شنوند متفاوت است . آنها بیشتر از زبان آوایی برای فکر کردن استفاده می کنند. جالب است بدانید اثری که  ناشنوایی روی ذهن انسان دارد ، به طور قابل توجهی جدی تر از اثر  نابینایی در فرد است. این موضوع به این خاطر نیست که ذهن ناشنوایان نسبت به افراد شنوا متفاوت باشد ، بلکه به این دلیل است که از نظر ظرفیت ذهنی ، زبان روی عملکرد ذهن انسان تاثیر می گذارد .

03 Jul 2001 --- Corporate Advice --- Image by © Phil Banko/CORBIS

برای روشن تر شدن موضوع برای شما نوجوانان عزیز بهتر است بگوییم که در اینجا منظور از “زبان” نه تنها زبان گفتاری ، بلکه منظور زبان اشاره نیز است. به همین دلیل است که ذهن انسان باید فرمی از زبان را کاملا درک کند تا این زبان بتواند تبدیل به صدای درون شود و عمل فکر کردن صورت گیرد .

در واقع زبان نقش حیاتی در شکل گیری عملکرد ذهن دارد و تصور اینکه انسان بدون زبان بتواند زندگی کند محال است. افراد ناشنوایی که فقط زبان اشاره را فرا می گیرند نمی توانند “صدای درون ” داشته باشند و به همین دلیل است که از حدود 100 سال پیش به توصیه متخصصان ، افراد ناشنوا تحصیلات دوزبانه دارند . به این معنا که آنها به عنوان زبان اول زبان اشاره را فرا می گیرند تا بتوانند با محیط پیرامون خود در ارتباط باشند ، سپس زبان آوایی را می آموزند تا به کمک آن بتوانند با صدای درون فکر کنند و ذهنی پویا  با عملکرد طبیعی داشته باشند .

162800dd5b620f6403ce99527dd68e8c


[ جمعه 92/10/6 ] [ 1:57 عصر ] [ میلاد معتمدی پور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بی مضایقه سخن بگو روزی بی آنکه بدانی هزاران حرف در دهان تو می ماسد و سکوتی در گوش من آوار می شود.
موضوعات وب
امکانات وب

 ="true" hidden="false" loop="false" width="287" height="44">

بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 71803
ش