قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ

ابداع دستکش مترجم ناشنوایان - آموزشگاه استثنایی شهید باهنر زابل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://deafschool.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

دانشجویان اوکراینی موفق به ابداع دستکشی شدند که زبان‌ نشانه‌ها را به کلام ترجمه می کند. رقابت دانشجویی Microsoft Imagine Cup از زمان افتتاح در سال 2003 وظایف فناوری را به دانشجویان سراسر جهان با هدف حل مشکلات جهان واقعی محول کرده است.

در دهمین سالگرد این رقابتها، از این دانشجویان خواسته شد پروژه خود حول اهداف توسعه هزاره (MDG) که مراحل نهایی آن در سیدنی برگزار شد، صورت دهند.

برندگان از میان تیم‌هایی از 75 کشور جهان اعلام شدند و در بخش طراحی نرم‌افزار رتبه نخست به تیم quadSquad از اوکراین تعلق گرفت.

این تیم دستکش EnableTalk را طراحی کرده که قادر به ترجمه زبان نشانه‌ها به زبان کلامی در جهان واقعی است.

آن‌هاشیوه‌یی برای برقراری ارتباط آسان‌تر اشخاص آگاه از نشانه‌های زبانی با افرادی کرد که این زبان را نمی‌دانند، ابداع کردند.

دستکش طراحی شده شامل یک بخش سخت افزاری یعنی دستکش‌ها به همراه حسگر متعدد و همچنین یک بخش نرم‌افزاری است که علائم دست را به کلام در دنیای واقعی تبدیل می‌کند.

اگرچه نرم افزار تحت نام موبایل Windows Phone 7 طراحی شد، تیم مبتکر مجبور شد که به پلت‌فرم Windows Mobile قدیمی‌تر برای پروژه خود روی آورند زیرا Windows Phone 7 امکان دسترسی طراحان به بلوتوث را نمی‌داد.

این دستکش بدون سیم و از طریق یک ابزار موبایل مجهز به نرم‌افزار مترجم ارتباط برقرار می‌کند.

فناوری ارائه شده مجهز به یک شتاب‌دهنده، ژیروسکوپ، قطب‌نما و 15 حسگر انعطاف‌پذیر به موازات انگشتان، انگشت شست و کف دست است که حالت دستکش در فضا را تعیین می‌کنند. داده‌‌های حاصل از حسگرها به یک کنترلر واقع بر روی پشت دستکش بازپخش می‌شود که برق آن توسط یک باتری قابل شارژ تامین می‌شود.

باتری می‌تواند با استفاده از USB بازشارژ شود، در حالی که یک پانل خورشیدی کوچک به بسط فواصل بین عمل شارژ کمک می‌کند.

داده‌های حاصل از دستکش سپس از طریق بلوتوث به یک دستگاه موبایل منتقل می‌شود که با استفاده از برنامه‌‌های Microsoft Speech API وBing API نشانه‌ها را به کلام ترجمه می‌‍کند.

تیم خلاق پیش‌بینی کرده که فروش هر دستکش حدود 200 دلار امریکا هزینه در بر خواهد داشت.

با این حال با تغییر مداوم زبان نشانه‌‌ها در سراسر جهان، کاربران می‌توانند ژست‌های جدید را به سیستم آموزش داده و حرکات موجود در آن را اصلاح کنند. 


[ جمعه 92/10/6 ] [ 2:2 عصر ] [ میلاد معتمدی پور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بی مضایقه سخن بگو روزی بی آنکه بدانی هزاران حرف در دهان تو می ماسد و سکوتی در گوش من آوار می شود.
موضوعات وب
امکانات وب

 ="true" hidden="false" loop="false" width="287" height="44">

بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 71686
ش