قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ

محققان ادعا کردند ناشنوایی قابل درمان است ! - آموزشگاه استثنایی شهید باهنر زابل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://deafschool.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

کارشناسان در یک پژوهش جدید ادعا کرده‌اند که ناشنوایی قابل درمان است .‌این دانشمندان در مطالعات خود ژنی را کشف کرده‌اند که با ناشنوایی وراثتی که در خانواده و نسل به نسل منتقل می‌شود،‌ ارتباط دارد.

 

 

این یافته نشان می‌دهد که محققان یک گام دیگر به درمان ناشنوایی ارثی نزدیک شده‌اند.

 

محققان در این بررسی‌ها روی ژنتیک خانواده‌هایی مطالعه کردند که در این خانواده‌ها چندین فرد ناشنوا وجود داشته است. این محققان ژنی موسوم به«PTPRQ» یا گیرنده نوع Q پروتئینی فسفات تیروسین را شناسایی کردند که نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

 

این پژوهش که از سوی انستیتو ملی سلطنتی ناشنوایان حمایت شده در مجله آمریکایی «ژنتیک انسانی» به چاپ رسیده و حاصل بررسی‌های محققان هلندی استسهیلا راستان رییس مشاور علمی این انستیتو در این باره خاطرنشان کرد: این تحقیق به تولید داروهای جدید کمک خواهد کرد که برای پیشگیری از ناشنوایی مورد نیاز هستند و توان شنوایی را احیا می‌کند.

 

در مطالعات دو ماه گذشته نیز این تیم هلندی دو ژن دیگر را کشف کرده‌اند که با ناشنوایی وراثتی ارتباط  دارد. تاکنون حدود یک سوم از 60 ژنی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند در ناشنوایی نقش داشته‌اند.

 

آمارها نشان می‌دهد که در کشور انگلیس هر سال 840 نوزاد با مشکلات جدی شنوایی متولد می‌شوند و تا سن 3 سالگی از هر هزار کودک یک نفر ناشنوا می‌شود.


[ جمعه 92/10/6 ] [ 2:6 عصر ] [ میلاد معتمدی پور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بی مضایقه سخن بگو روزی بی آنکه بدانی هزاران حرف در دهان تو می ماسد و سکوتی در گوش من آوار می شود.
موضوعات وب
امکانات وب

 ="true" hidden="false" loop="false" width="287" height="44">

بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 71681
ش